Tax Alert nr 73/2017

W odpowiedzi na interpelację poselską z 5 lipca 2017 r., Ministerstwo Finansów wyjaśniło założenia projektu z 24 lutego 2017 r. rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące.

Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie tzw. kas on-line. Będą to kasy fiskalne, które drogą elektroniczną raportować będą transakcje zarejestrowane za ich pomocą. Rejestr transakcji ma trafiać do centralnego systemu informatycznego Ministerstwa Finansów. Kasy on-line będą przekazywać informacje dotyczące raportów fiskalnych dobowych, paragonów fiskalnych, paragonów fiskalnych anulowanych oraz faktur i faktur anulowanych zarejestrowanych od czasu poprzedniego przekazu danych.

Zgodnie z wyjaśnieniami MF, nowe przepisy o kasach fiskalnych wejdą w życie od 1 stycznia 2018 r. Co do zasady podatnicy nie będą musieli od razu po wejściu w życie przepisów wymieniać kas. Kasy z kopią papierową będą stopniowo wycofywane. Jedynie podatnicy działający w branżach szczególnie narażonych na ryzyko nadużyć podatkowych, będą od razu zobligowani do stosowania kas on-line.

Pobierz plik

W alercie przedstawiliśmy kwestie, które w naszej ocenie mogą mieć dla Państwa znaczenie. Informacje zawarte w alercie mają charakter generalny i nie stanowią porady prawnej. Przed podjęciem jakichkolwiek decyzji lub działań, jak również w przypadku pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z naszymi doradcami podatkowymi, tel. +48 22 250 31 00, (email: biuro@itadp.pl).

Tax Alert nr 72/2017

czwartek, 03.08.2017

Więcej...

Tax Alert nr 71/2017

czwartek, 27.07.2017

Więcej...

Tax Alert nr 70/2017

czwartek, 20.07.2017

Więcej...