Tax Alert nr 12/2017

W związku z nowelizacją ustawy o VAT, urzędy skarbowe mają możliwość wykreślenia podatników z rejestru VAT. Przez pierwsze trzy tygodnie stycznia 2017 roku wyrejestrowanych zostało ponad 5000 podmiotów.

Najczęstszymi przyczynami wykreślenia z rejestru jest składanie zerowych deklaracji VAT i zawieszenie prowadzenia działalności gospodarczej, nie składanie deklaracji VAT oraz brak możliwości kontaktu z podatnikiem.

Powyższe wskazuje, że urzędy skarbowe poważnie wzięły się za porządkowanie rejestru VAT. Jest to jednak niebezpieczne dla przedsiębiorców, ponieważ urząd ma prawo wyrejestrować podatnika bez powiadamiania go o tym. W związku z tym może się okazać, że nawet niedopełnienie najdrobniejszej formalności (np. nieodebranie korespondencji od fiskusa) spowoduje wykreślenie z rejestru, o czym przedsiębiorca nie zostanie poinformowany.

Pobierz plik

W alercie przedstawiliśmy kwestie, które w naszej ocenie mogą mieć dla Państwa znaczenie. Informacje zawarte w alercie mają charakter generalny i nie stanowią porady prawnej. Przed podjęciem jakichkolwiek decyzji lub działań, jak również w przypadku pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z naszymi doradcami podatkowymi, tel. +48 22 250 31 00, (email: biuro@itadp.pl).

Tax Alert nr 11/2017

czwartek, 02.02.2017

Więcej...

Tax Alert nr 10/2017

środa, 01.02.2017

Więcej...

Tax Alert nr 9/2017

piątek, 27.01.2017

Więcej...